söndag 7 februari 2010

Vintern fortsätter och hobbyn har nått högre höjder...

Hej !

Vintern fortsätter men nu har iallafall solen tittat fram några dagar vilket gör en otrolig skillnad, jag är verkligen beroende av solen för att kroppen och knoppen ska vara på topp. Jag fick mail för ett tag sen från Stockholm, det ena ledde till det andra och nu så ska jag ha mina alster i en butik på Söder. Jag är väldigt glad och förväntansfull, man vet ju inte hur det går förrän om ett tag när folk börjar märka att de finns där... Underbart !

Igår var en sån där kväll som jag bara tog fram en massa grejer att pyssla med, kände ett måste för skapandet. Hittade en gammal målning från 99-, en gammal ram som jag målade om, mina gamla fiskar som jag köpt för hundra år sen och en julklappssäck... Vóila ! En tavla...


Snart är vi där... Sommarens värme och sol när man står där vid vattnet och fiskar, eller bara är.







Idag va jag med sonen och hunden ut till skogen och bara njöt av den behagliga kylan och den tysta skogen, vintern är ju skön den med på sitt sätt. Efter utedan bakade jag bullar med kärlek och bara njöt av en skön eftermiddag.





















Ha en bra vecka så ses vi när vi ses...
Kram Carre








4 kommentarer:

Evelina sa...

Åh, vilken mysig dag ni verkar ha haft:) Vart jättesugen på bullar när mamma sa att du hade bakat å bett oss komma dit å fika! Men jag var tvungen att plugga, tyvärr:( Men en annan gång!
Tavlan blev jättefin förresten, som vanligt!
Vi får ta å boka kryssningen snart, mor har börjat tjata.. Hahah
Ha det bäst syrran, love you!

Galleri Hönshuset sa...

Hej

Så fin tavlan blev =) Härliga utebilder och bullarna, skicka till Dalarna vetja!...
Ja du, jag är riktigt stolt över dig systeryster. Tavlor och annan konst i Stockholm också =) så roligt.

Vi ses o hörs, nu ska jag ut och mäta fönster. Gamla fönster...Ska ingå i ett byggprojekt i ladugården =)

Kram Pirre

viktoriaK sa...

Vilka härliga bilder! Gott med bullar och tavlan är jättefin!
Kram

Galleri Hönshuset sa...

God kväll

Nyss hemkommen från Ica Maxi. Satt och funderade på vägen hem, vad heter butiken du har dina tavlor och annat i Sthlm?

Kramiz....