lördag 31 januari 2009

Flickor från förr...

Hej alla! Hoppas allt é bra ? Jag mår bra, har städat och pysslat hela förmiddan... Sonen ville sova över hos mormor igår och stannade hela dan där idag och mannen jobbade, så jag fick en skön och lugn dag för mig själv... Det behövs.

Har blivit klar med en tavla som föreställer två flickor från förr. Jag föreställer mig de från Amerika år 1920 och skrev en liten dikt som följer med tavlan.

" Penny"

"Laura"

Dikten går så här...

"Diggili dii, diggili doo, girls are playing one and two. Picking flowers having fun, always playing in the sun"...

Shabbade till en gammal indiska ram och hade i en ikon bild som jag köpte från Riga. ( Jag har tre olika )

Mina ängla tavlor...


Äääälskar kors, precis som ni alla andra antar jag ; ).


Tusen tack för alla kommentarer, det är så kul att läsa de, jag smilar direkt när jag ser att någon har "lämnat spår" efter sig ... Imorgon blir det teater i Sthlm, sen... fortsätter pysslet... jag kan inte låta bli.

Kram / Carre

5 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

oooh vad häftigt. Vad är det för storlek på tavlan?
Ska den till försäljning?

Kram från oss alla...

Les Cotrions sa...

Thank you for your visit! You have a lovely blog! You're very clever and make very nice objects!
Nice to meet you!!!
have a great weekend!
Vale

www.nestorforlag.se sa...

Oj vad mkt fint du gör.Kram

Anonym sa...

Ojojojoj, syrran, fy snablans så duktig du är! Ääää-ä-ääälskar din nya tavla! :)

Ha det bässt !

Pussis / Lillesyrran :D

Rumour has it sa...

Your ´ängle-tavlor´ are really beautiful with that old-white frame and those images in it! Do you make them by yourself? Very pretty! I found your link on your sister´s blog... :)
Many greetings from Belgium, Marjolijn