torsdag 5 februari 2009

Stolen och ramen...

Hej alla glada...
Det är snö här i Södertälje igen, men väldigt milt. Var ute med fritisbarnen hela eftermiddan och det var skönt med mycket frisk luft så nu är man lagom trött... Igår började jag måla min gamla indiskaram som jag fick av mamma för typ tio år sen i julklapp, då hade jag allt i mörk trä, men kände nu att det var dags med mer vitt. Vallmon har jag målat 2001.
Eftersom ursprungsfärgen var mörk brun var det bara att måla med vitt och shabba till det.

Databordet är ett gammalt bord köpt på Mångfaldenshus i Turinge, med en ljusblå färg och så här ser den nymålade stolen ut.
Det var mer jobb än jag trodde och är jag riktigt duktig så finns det sju stolar till och ett matsalsbord som ska målas, men det får bli en annan gång.
Nu behöver jag en fin stolsdyna så är det klart.

Ha en trevlig helg och pyssla på...
Kram Carre


2 kommentarer:

Galleri Hönshuset sa...

Tjaba....Allt väl?

Jösses vilken skillnad på ramen. Jag har den ramen i hallen men visste inte om jag ska måla eller inte, men den blir nog vit nu när jag ser din...

Tavlan blev helt annorlunda med vit ram, så himla fin...

Måla stolar ja =)... Kul jobb du har framför dig...

Vi ses på Söndag. Kraaaam Pirre.

Viola sa...

Ramen blev ju så fin och blomman helläckert och så har du ju några stolar kvar då att ta hand om, fniss..jag har fått nog efter mina tre veckors målande, nu har jag vita färgen paus för ett tag men det brukar inte vara så långa perioder, här har vi haft en väldans dimma och smådugg idag, är så trött på detta grå väder, hoppas du har enh bra kväll, kram