tisdag 20 april 2010

Våren

Hej !
Hur mår du ? Jag mår bra... Har en massa vårtankar och tankar om livet överhuvudtaget... Vad är det som gör att man vissa dagar är på topp och andra dagar orkar man knappt ur sängen. "Vårtrötthet" säger vissa, jag säger, livet. Det är så bara, för vissa är det ganska plant hela tiden medans för andra så är det berg-o dalbana år ut och år in. Jag är 35 år och det känns ibland som om jag åker berg- o dalbana nonstop, dags och hoppa av tror jag... En tröst och stärkande faktor är min son, min hund och min underbara familj, utan de Gud vet var jag hade varit idag. De finns alltid där för mig, Älskar de otroligt mycket...



Har målat en vårtavla med krokus och en vårdikt... Jag är beroende av värmen och det känns fantastiskt skönt när det börjar bli varmare ute...
Den här tavlan finns på " Mångfaldenshus" i Turinge.
" Vår, vår äntligen här, vi längtar efter dig och i våran hjärtan bär. Krokus i gult, krokus i lila, äntligen får vi i din värme vila. Du ger mig kärlek, du ger mig hopp. De blomstrande ängen spirar i galopp..."
Ha det bra, vi ses när vi ses... Kram Carre

1 kommentar:

Galleri Hönshuset sa...

Hej på er där hemma. Allt väl?

Sitter här och läser mail medans ungarna splar med allehanda spel =) varmt och underbart har vi det och hundarna mår bra hemma med långpromenader med farmor. Allt väl med er? Casper?

I dalarna var det -3 i morse. Jag tar med solen till sverige på Fredag =) Ha det gott så ses vi. Kram Pirre