söndag 3 maj 2009

Änglatavlor och gamla tidningar...

Hej alla glada !


En fantastisk helg vi fick, solbrännan är redan på topp, iallafall ansiktet och armarna... ;). Jag håller på med körkortet nu... Ja, jag vet det é dags nu... men iallafall, man märker ju att det inte är lika lätt, jag är mycket räddare i trafiken och det är väl åldern som gör det antar jag, men det går framåt och nu i veckan kör vi intensivt så att tanten får den så snabbt som möjligt. Vädret har gjort så klart att man har varit ute men idag fick jag behoven tillbaka av att pyssla, jag valde mellan att måla eller decopage och det blev decopage för jag ville så gärna fixa söta tavlor av dessa underbara små änglar.
Snart har syrran Pirre och jag utställning i Dalarna så då är ni Välkomna !





Jag var på loppis häromdan och ÄNTLIGEN hittade jag gamla tidningar som jag tänkte skulle passa bra till pyssel. Tidningarna är från År 1886 - 1947.

När jag såg dessa visste jag vad jag köpte de till men mannen som sålde de sa... " Kom ihåg nu att du bevarar de väl till nästa generation så att de också får njyta av dessa härliga tidningar..." Jaha, tänkte jag. " Ja visst ska jag göra det" sa jag och gick därifrån. Sen kunde jag inte glömma hans kommentar och har fortfarande inte bestämt mig om jag ska klippa i nån utav de eller bara spara de. Men de är ju för härliga att läsa i, det finns mycket reklam i alla tre faktiskt fast den äldsta är som en biblisk tidning med små jesus affischer och delar av bibeln tror jag, som man kunde läsa i om man var lite mer förmögen eftersom det bara var de rika på den tiden som fick denna tidning.


Här har vi " Husmodern " med en " Rättvikskulla " från 1923






Ha det nu så fantastiskt bra så ses vi när vi ses...
Kram Carre

8 kommentarer:

me and alice sa...

Hej Carre!
Åh ska ni ha en utställning du och Pirre!! Det får jag inte missa. Har ni spikat datum? Blir det hemma hos Pirre? Tycker ni är så duktiga!!!
Jag målade mycket när jag var yngre...
Lycka till med körkortet!! Hade inte körkort när jag flyttade upp hit. Snacka om att man var låst då.(typisk nollåtta som inte hade körkort) *fniss*
Vilket drömjobb du har som bla. danslärare. Alice ska gå på Bounce läger i sommar. Gissa om hon längtar. Förra sommaren var hon på läger med Mario och gänget. Då sväsade hon på moln... Hennes uppvisning gick superbra. Hon sa själv att det var hennes bästa hitills och så hade jag glömt filmkameran...
Kram Susanne
ps. Vi ses på er utställning!!

me and alice sa...

Hmm ska vara svävade på moln, inte sväsade...hi,hi..
Förresten din son är otroligt lik Pirres Erik!!! I alla fall på bilden...
//Susanne

Galleri Hönshuset sa...

Heeej, allt väl?

otroligt mysig bakrund du har...

jaha, nu har du hunnnit annonsera redan, så då är det bara o sätta fart med tvlorna =)

Härliga tidningar...Tänk nu på vad gubben sa HAHAHA...

Har du kollat upp datum? Jag ska spåna ikväll, jag hör av mig.

Nu ska jag slipa en gammal pall och skriva på den med schabloner...kan inte få nog av dem fina schablonerna =)

Vi höres.Kraaaaam...

Elin sa...

Tack för din söta kommentar...

Vilka så fina tavlor, de var ju helt underbara...
Och dessa härliga tidningar, ja visst kommer man hem med böcker och tidningar man tänkt att klippa i och så tillslut så tar det emot... Funderar på att fixa en super bra kopierings maskin så att man inte behöver förstöra dem...

Många kramar
och jag tittar gärna in här igen...
Elin

Viola sa...

Jag är oxå en sådan som faller pladask för gamla tidningar...och har väldans svårt att sätta saxen i dom , likadant vurmar jag för mina gamla vykort från seklet, och du...vilka underbara skåp du skänker till syrran, kramen

Viola sa...

Ville bara titta in och önska en skön helg, kram VIOLAN

Fröken Tindra sa...

Vilka fina tavlor du gör! Även andra söta saker ser jag. Kul! Jag kommer gärna tillbaka.
Ha en skön helg!
Kram!

Anonym sa...

Hej!
Vacker blogg!
För Guds skull klipp inte i de gamla tidningarna!Scanna istället.
Jag har ingen scanner,men önskar en.
Titta gärna in i min blogg!
Chintohs blogg.Vänl.Inger Rozén